Ferie & rejser Posts

25/09/2015

MOR TID = SPA TID

I sommers var vi på forlænget i weekend på Hotel Svanen i Billund, som ligger i gåafstand til Legoland, på hotelværelset var der jacuzzi, og da der blev ro efter en lang dag i Legoland stod den på mor tid = spa tid!

Så blev der ro!

Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidste har været i bad i over en time uden at blive forstyrret af børn eller for den sags skyld min kære mand, og det var helt igennem fantastisk bare at ligge der i jacuzzien, nyde roen, massagen og ikke mindst bare at kunne slappe helt af, i fred og ro!

Da jeg langt om længe kom ud af badet, var det synet der mødte mig. Farmand og Victoria i den ene seng, og Victor og Lille V på tværs i den anden seng. Der var ikke meget plads til mig, men for pokker hvor var det bare skønt, og det kunne jeg godt lige klare igen!

Hvad laver du, når/hvis du har mor tid?

25/07/2015

SOMMERFERIE = KEDSOMHED

Sommerferie = kedsomhed, kedsomhed = opfindsomhed. De to store har i alt 6 ugers sommerferie fra deres skole og SFO, 3 uger hos os og 2 uger hos deres mor og hendes kæreste…

Kedsomhed = opfindsomhed

6 ugers ferie er længe når der kun er få planer, og det betyder at der er plads til massere hygge, leg, udfoldelse og ikke mindst afslapning. Forleden dag kedede!!! børnene sig, hvilket resulterede i at de alle tre begyndte at lave div. afstøbninger i træ, en flyvemaskine, en mobiltelefon og selvfølgelig et gevær!

Sommerferie = kedsomhed, Kedsomhed = opfindsomhed. Jeg tror faktisk at børn har rigtig godt af at kede sig lidt en gang i mellem.

Hvad laver du i sommerferien?

22/07/2015

GRATIS BILLETTER TIL LEGOLAND

Der er efterhånden mange steder hvor man får kastet gratis børnebilletter til LEGOLAND i nakken… men som regel er de gratis billetter tilLEGOLAND bundet af “kun gældende ved en fuldt betalende voksen”. Jeg har fundet gratis børnebilletter til LEGOLAND der ikke er bundet af den besked læs mere nedenfor…

Gratis børnebilletter til LEGOLAND

Hvis du er mellem 3-12 år gammel, og har et Fætter BR kort, kan du komme gratis ind i LEGOLAND med en fuldt betalende voksen.

Du kan hvis du er i mellem 3-12 år gammel, inde på hjemmesiden skolemælk.dk, male eller Quizze dig til en gratis billet til LEGOLAND. Den gratis billet til LEGOLAND er gældende i perioden fra d. 28. Maj til og med d. 29 september 2015. Billetten har ikke betingelser om en fuldt betalende voksen, hvilket er en fordel i vores tilfælde.

Der er også mange gange en gratis børnebillet til LEGOLAND med i div. mad produkter man køber.

2 for 1 billet til LEGOLAND

Der er flere inde på dba.dk der sælger en 2 for 1 billet til LEGOLAND for alt lige fra gratis til omkring 50 kr. Jeg var så heldig at finde 2 stk. gratis i den facebook gruppe.

Billig tur til LEGOLAND

Vi er en familie på 5, 2 voksne og 3 børn (Viola på 2 år, Victor på 6 år og Victoria på 8 år) havde vi skulle betale fuld pris for en tur til LEGOLAND i Billund havde vi skulle af med, hold nu fast… ikke mindre end 1256 kr… men på grund af de gratis børnebilletter og 2 for 1 billetten til LEGOLAND kan vi altså komme afsted alle 5 til LEGOLAND for kun 329 kr – det er altså en besparelse på 927 kr!

Det kan helt bestemt  godt svare sig lige at kigge en gang rundt på nettet efter gode tilbud.

15/07/2015

TIRSDAGSMARKED I STEGE, PÅ MØN

I går stod dagen på tirdagsmarked i Stege, på Møn. Victor og Victoria havde en bod på deres loppemarked, også kunne Lille V og jeg passende besøge dem…

Børneloppemarked i Stege

børneloppemarked til tirsdagsmarked i stege på moenVictor og Victoria havde sammen med deres mor, moster og fætter en bod på børneloppemarkedet på Tirsdagsmarkedet i Stege… og da Lille V savnede Victor og Victoria mere end hvad hun før har givet udtryk for, slog vi et smut forbi… gensynsglæden var stor hos dem alle tre, og de kunne dårligt slippe hinanden igen.

For stor og for små

På Tirsdagsmarkedet i Stege var der forlystelser både for store og for små, Lille V holdt sig dog ikke tilbage og ville gerne med hendes store søskende op på hoppeborgen til de store børn – hvilket gav mig en anelse dårlige nerver… men sådan er det åbenbart at være den mindste, og eventyrlysten.

Tirsdagsmarked i Stege

Det var rigtig hyggeligt til Tirsdagsmarked i Stege, og jeg vil klart anbefale folk at ligge et smut forbi… der var både noget for store og små. Og ikke mindst var stemningen helt fantastisk.

Vi tog bussen til Tirsdagsmarked i Stege på Møn, det var rigtig nemt… både fordi Lille V kunne ligge/sidde i hendes klapvogn hele vejen, men også fordi at der var virkelig mange biler, og næsten ingen parkering i Stege centrum – så hvis/når vi igen skal på Tirsdagsmarked er jeg fortaler for bussen!

13/07/2015

SOMMERFERIE MED 3 BØRN

Der har været fuld knald på her hjemme de sidste 14-dage – vi har haft de to store på sommerferie, og vi har haft alle 3 børn hjemme hver dag i ferien, til hygge, afslapning og vild leg…

Sommerferie med 3 børn

Sommerferien i år har ind til videre stået på sommerferie i sverige hos farmor og oldemor, leg med veninder/venner og ikke mindst hinanden, spil, gå ture, strandture, film, slik og afslapning. Vi har alle sammen hygget os rigtig meget, og det har været dejligt at se det gode søskende bånd der er i mellem de 3, de leger godt sammen, passer på hinanden og hjælper hinanden – det er en fornøjelse at overvære.

Træt Lille V

DUMBO

Der har været fuld knald på her hjemme, og det har jeg tydeligt kunne mærke på Lille V så i dag, da de to store blev hentet af deres mor tog vi dynerne med ind på sofaen, og så Disney klassikeren Dumbo og puttede – bare hende og mig. Lille V er blevet stimuleret og leget meget mere med end når jeg f.eks. “bare” leger med hende alene her hjemme og hun var tydeligt træt da de tog hjem – men vi glæder os, og kan næsten ikke vente til at de kommer igen om kun én uge.