25/03/2015

BILKA.DK – WEBSHOPPEN FRA HELVEDE

Vi købte forleden dag to Jungle Gym legetårne til børnene hos Bilka bestående af ”Jungle Gym Crazy Legehustårn”, ”Jungle Gym Cottage legetårn med bådmodul”, Jungle Gym rutsjebane 265 cm blå” og en ”Brandmandsstang til Junge Gym”… de kørte tilbud på deres webshop bilka.dk, så vi fik to for ens pris – troede vi! Men besværet ved Bilkas kundeservice og levering har gjort at det på ingen måde har været besparelsen værd.

Hele forløbet med Bilka.dk:

  • 11. Marts 2015, bestilte jeg ”Jungle Gym Cottage legetårn med bådmodul”, ”Jungle Gym rutsjebane 265 cm blå” og ”Brandmandsstang til Jungle Gym” i bilka.dks webshop til lige under 7000 kr.
  • 12 Marts 2015 bestiller jeg et ”Jungle Gym Crazy legehustårn” fra bilka.dk til 5500 kr på tilbud.
  • 12 Marts 2015 modtager jeg følgende sms: ”Din Bilka-ordre XXX levers 13.03 kl. 17-21. Vi ringer 30 min før lev. Spørgsmål om lev: logistik@bftlogistik.dk, om ordre: www.bilka.dk/ks”
  • 12. Marts 2015 modtager jeg en mail fra NSH Nordic A/S med oplysning om at min pakke (”Brandmandsstang til Junge Gym”) er blevet afsendt med besked om ”Må stilles uden kvittering”.
  • 12. Marts modtager jeg en mail fra kundesupport@bilka.dk med følgende meddelse: “Jungle Gym Crazy legehustårn – Levering: 16/03/2015 07:59-21:00, Gadeplan hoveddør”
  • 13. Marts ringer jeg flere gange til Bilkas kundeservice på 87783090, hvor jeg snakker med en Alexander. Han beklager at jeg ikke har modtaget rutsjebanen, som jeg ellers var blevet oplyst ville komme på SMS. Vi ringer sammen over flere gange, da han først får fat i fragtfirmaet oplyser mig han mig at den er på vej, og at klokken godt nogle gange kunne blive hen ad 20.45 før de ringede. Jeg venter tålmodigt til kl. er 21.35 hvor jeg igen ringer til Bilkas kundeservice hvor jeg snakker med Alexander igen, men nu er han uden af stand til at gøre noget da han ikke kan få fat i fragtfirmaet før mandag.
  • 13. Marts modtager jeg i min postkasse en pakkelabel fra Post Danmark om at jeg kan afhente min pakke (”Brandmandsstang til Junge Gym”) fra NSH Nordic A/S. Jeg var hjemme hele dagen, de hverken ringede eller bankede på – og mærkeligst af alt, leverede de ikke, til trods for beskeden om ”Må stilles uden kvittering”.
  • 14 Marts henter jeg på vores lokale postkontor ”Brandmandsstang til Junge Gym”.
  • 16. Marts trække de pengene på min konto over tre gange.
  • 16. Marts modtager jeg følgende SMS: ”Din Bilka-ordre XXX (Rutsjebanen til Jungle Gym) levers 17.03 kl. 10-14. Vi ringer 30 min før lev. Spørgsmål om lev: logistik@bftlogistik.dk, om ordre: www.bilka.dk/ks
  • 17. Marts modtager jeg følgende e-mail: Hej Ida. Din rutsjebane er desværre blevet beskadiget, ved vore fragtfirma, hvilket betyder, at jeg bliver nød til at sende en ny til XXX. Du modtager den på torsdag d. 19/3. Beklager ulejligheden. God dag. Med venlig hilsen Morten, Bilka.dk”
  • 17. Marts levere 2 flyttemænd fra Bøseskov ”Træpakke til Jungle Gym Crazy legehus”, ”Jungle Gym Crazy Legehus Kitsæt” og ”Jungle Gym legetårn Kitsæt” på min adresse.
  • 18. Marts kommer der igen to flyttemænd fra Bøgeskov og levere ”Jungle Gym træpakke til Bådmodul” og ”Jungle Gym Cottage Kitsæt”.
  • 18. Marts modtager jeg en besked på min telefonsvare fra Frederik fra Bilka.dk om at resten af min ordre vil blive leveret d. 19. Marts.
  • 19. Marts mostager jeg følgende mail: “Hej Ida, Jeg har forsøgt, at ringe til dig. Det lyder til, at alt der kunne gå galt er gået galt. Du må meget gerne ringe til mig på 87 78 30 90. Jeg vil gerne lige have din forklaring på hvad der mangler og hvad der er blevet leveret, så kan jeg nemlig efterfølgende finde en løsning sammen med fragtlederen. Med venlig hilsen, Mathias Lundquist, Teamleder Bilka.dk”
  • 20. Marts modtager jeg to SMSer med følgende ordlyd: ”Din Bilka-ordre XXX (træpakkerne til Jungle Gym legetårnene, forhåbentlig!!) levers 23.03 kl. 12-16. Vi ringer 30 min før lev. Spørgsmål om lev: logistik@bftlogistik.dk, om ordre: www.bilka.dk/ks
  • 23. Marts kommer der en flyttemand med alle fire træpakker – langt om længe.
  • 24. Marts snakker jeg i telefon med Mathias Lundquist som er teamleder hos Bilka.dk, han oplyser mig at han vil vende tilbage seneste i dag, d. 24. Marts med hvad vi kan få i kompensation for alt det besvær der har været med vores ordre hos bilka.dk.
  • 25. Marts ringer Teamleder Mathias Lundquist og oplyser mig at jeg kan få 1100 kr i kompensation i form af et gavekort til Bilka for besværet der har været med mine to ordre – det er naturligvis bedre end ingenting, men det havde stadigvæk været billigere for mig at købe ordren hos en af deres konkurrenter til fuld pris med alt den tid og de fridage jeg har måtte tage (opfordret af Bilka.dks medarbejdere) som de nu ikke vil tage ansvaret for.

.

Bilka.dk spilder din tid

13. Marts kl. 17-21-30 sad jeg standby.
16. Marts sad jeg standby fra 8-21.00.
17. Marts kl. 10-14 sad jeg standby.
18. Marts sad jeg standby det meste af formiddagen.
19. Marts sad jeg standby hele dagen.
23. Marts sad jeg standby fra 12-16.00.

Jeg har i perioden snakket i telefon med Bilka.dks hovednummer 87783090 i 2 timer og 17 minutter – ud over det har jeg snakket adskillige gange med div. fragtmænd når de har ringet til mig ang. leveringsspørgsmål.

Bilka.dk – så mange fejl

Min konklussin er at Bilka.dk ikke har styr på noget som helst, man ryger rundt fra den ene “sælger” til den anden – de snakker i øst og vest, og kan ikke overholde deres aftaler og spilder deres kunders tid. Jeg håber for Bilka.dks skyld at det her har været et enkeltstående tilfælde, men eftersom at de har fejlet SÅ gevaldigt ved to ordre på deres webshop, tror jeg det desværre ikke. Det er første og sidste gang at jeg har handlet på Bilka.dk – og jeg vil heller ikke anbefale andre at handle på Bilka.dk.

 

Ida

4 kommentarer

Alice Christensen

omkring 2 år siden

Hej Ida. For et par uger siden, var der et tilbud på nettet om køb af en computer til 8 kroner. Jeg tænkte at det kunne da ikke passe. et par dage efter var den der igen. HMMMM. . 3 gang den stod der, tænkte jeg, hvorfor har de da ikke fået den slettet. Måske var det et kæmpe slagtilbud. De havde måske et stort lager de ville af med. så bestilte jeg to. Fik et par dage senere udleveret begge computere med tak for købet og pengene var blevet trukket fra min konto. Det var de også blevet. to dage efter ringede de og sagde jeg skulle aflevere computerne da jeg havde handlet i ond tro. Jeg kunne have sagt mig selv det ikke kunne lade sig gøre at sælge dem til den pris. Hvorfor godkendte de så ordren og trak pengene. Jeg sagde jeg ville tænke over det. 3 dage efter fik jeg et brev fra en advokat at hvis jeg ikke betalte de ca 9000 som computerne kostede i virkeligheden inden 10 dage, så ville sagen gå til domstolene. Ikke noget med at hvis jeg ville beholde dem, så kunne jeg betale den rigtige pris. Nej jeg skulle betale pengene inden 10 dage ellers blev sagen givet videre til domstolene, så kunne jeg betale både computerne og sagsomkostningerne. jeg har sendt begge computere retur og fået en besked om at de var modtaget. Jeg kan da godt se det ikke kunne være rigtigt, men hvorfor fjernede de dem så ikke fra nettet. Og var det virkelig nødvendigt at sende mig til inkasso ( Brevet var fra deres advokat ) Nu må vi så se om der sker mere. Jeg har jo fået at vide de har modtaget computerne. Venlig hilsen Alice

Svar

Ida

omkring 2 år siden

Hej Alice Det lyder da som en rigtig ærgelig og træls situation for dig... Og vildt at de nåede at sende dem begge til dig, ærgeligt at du ikke måtte beholde dem, nu de ikke handlede i ond tro. De har efter min erfaring slet ikke styr på noget inde på bilka.dk. God dag. Hilsen Ida

Svar

Skriv en kommentar