19/01/2014

ANMELDELSE AF “MEDIUM”

Serien Medium omhandler familien DuBois, som består af Allison, Joe og deres tre døtre Ariel, Bridgette og Marie. Vi følger familien DuBois på godt og ondt, men vi ser mest til Allison igennem hele serien. Serien varer i alt i 7 sæsoner.

Hvem er Allison DoBois?

Allison arbejder som advokat for den lokale distrikt advokat i Arizona. Allison er gift med Joy, og de har sammen i alt tre døtre, den ældste Ariel, i midten Bridgette og den mindste Marie. Allison DuBois spilles af Patricia Arquette som bl.a. har været aktuel i spillefilmen “Human Nature”, m.f.. Allison DoBois er baseret på en virkelig person med selv samme navn, hun arbejder som medium (synsk) med at opklare forbrydelser ved hjælp af bl.a. psykiske kræfter i samarbejde med distrikts advokat og politiet.

Medium sæson 1-7

Serien Medium består af i alt 7 sæsoner som alle hører ind under kategorierne drama/thriller. Hvert afsnit foregår i sengen hvor man følger den evige diskussion i mellem Allison og Joe, der igen og igen diskutere hvorvidt Allison har ret i hendes drømme eller ej, og om hun skal kontakte hendes chef Manuel Devalos, osv., osv.. Allison DoBois hjælper i samarbejde med hendes chef distrikt advokat Manuel Devalos og politi detektiv Lee Scanlon med at opklare div. sager i form af bortførelse, osv., men som regel drejer det sig om mordsager. Ud over Allisons arbejde for Manuel, følger man også hendes tre piger der alle har arvet deres mors synske gen.

Min vurdering af serien Medium

Jeg synes alt i alt at serien Medium er god, selvom hvert eneste afsnit er letgennemskueligt, og at man i hver eneste afsnit skal høre på Joe der skælder ud på Allison og siger med lidt pænere ord at hun er åndssvag og skal lægge sig ned og sove igen, selvom det hver evig eneste gang viser sig af Allison har ret – men igen, hvad havde man forventet, hun er trods alt et medium. Hvis du er til genren thriller/drama, kan jeg varmt anbefale dig at se serien, da den er spændende og du hurtigt forstår hvad det hele går ud på.

Ida